Ile kosztuje reklama na TikToku
Chcesz rozpocząć działania reklamowe na TikToku ale nie wiesz, jaki jest koszt reklamy w TikTok Ads, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty? Na finalny budżet reklamowy składa się wiele czynników, w tym między innymi strategia marketingowa, wybrany cel, a także rynek. W Polsce minimalny budżet na TikTok Ads rozpoczyna się od 80 zł dziennie. Zatem ile kosztuje reklama na TikToku?
Kampanie płatne na TikToku mają szeroki zakres możliwości począwszy od budowania zasięgu i rozpoznawalności marki (awerness), pożądanego działania (consideration), a skończywszy na konwersji (conversion). W zależności od wybranego celu reklamowego, kampanie optymalizujemy w modelu CPM (cos per mille) lub CPC (cost per click). Rozpoczęcie działań reklamowych na TikToku możliwe jest po utworzeniu konta w TikTok Business Center, a także zasilenia go odpowiednimi środkami. W przeciwieństwie do innych platform reklamowych TikTok wymaga od nas metody płatności prepaid.
źródło: Panel reklamowy TikTok Ads
Rodzaje reklam na TikToku: consideration
Planując strategię marketingową na TikToku należy precyzyjnie określić cel reklamowy, ponieważ uchroni nas to przed niepotrzebnym „paleniem” budżetu. Zasięg (reach) nie wygeneruje sprzedaży, tak jak sprzedaż nie wygeneruje leadów. Zarówno formaty Traffic, jak i Video Views umożliwiają umieszczenie linków URL do stron docelowych, na jakie chcemy kierować użytkowników (destination page). Formaty te możesz wykorzystać zarówno posiadając, jak i nie posiadając profilu marki na TikToku. Rekomendujemy jednak, by zebrane zaangażowanie zostawić w profilu marki. Przed rozpoczęciem działań reklamowych warto opublikować kilka-kilkanaście video, które możesz wypromować za pomocą Spark Ads (cel reklamowy: video views). Tym samym opłacone wyświetlenia, polubienia, komentarze czy udostępnienia będą widoczne z poziomu konta organicznego.
Ile kosztuje reklama na TikToku z wykorzystaniem celów Traffic / Video Views? Tygodniowa kampania skierowana na zebranie ruchu lub zaangażowania obejmuje minimalny koszt w postaci 1 000 zł. Po wyczerpaniu wydatków na media kampania reklamowa zostanie automatycznie wstrzymana. Z tygodniowych „boostów reklamowych” warto skorzystać przed okolicznościowymi wydarzeniami, jak np. Walentynki, czy Dzień Kobiet.
Lead Generation to format reklamowy, który najczęściej wykorzystywany jest przez te marki, którym zależy na zbieraniu danych kontaktowych potencjalnych użytkowników ich produktu czy usługi. Dane zbierane są poprzez formularz kontaktowy. Dzięki integracji z Zapier automatycznie pojawią się one w wybranej przez Ciebie aplikacji, m.in. Gmail, Mailchimp, Slack czy wiele innych.
Ile kosztuje reklama na TikToku z wykorzystaniem celu Lead Generation? Decydując się na miesięczną emisję reklamy z celem Lead Generation, rekomendujemy przeznaczenie min. 2 000 zł budżetu.
@viraltalkagency Jak pozyskać leady na TikToku? Skorzystaj z celu reklamowego Lead Ads! Napisz do nas i dowiedz się więcej 🔔 #wskazowkitiktok #marketingnatiktoku #tiktokads #tiktokmarketing
♬ Fake ID X Walking On A Dream Carter Walsh Remix – CarterWalsh
Rodzaje reklam na TikToku: conversion
Zarówno Website Conversions, jak i Product Sales (nowy format reklamowy na TikToku) umożliwiają sprzedaż produktów z poziomu aplikacji. W tym celu wykorzystywane są wcześniej utworzone katalogi w TikTok Catalog Manager, zawierające min. 6 produktów, które następnie po wyemitowaniu reklamy pojawiać się będą w postaci karuzeli na video promocyjnym.
Ile kosztuje reklama na TikToku z wykorzystaniem celów Website Conversions / Product Sales? Decydując się na miesięczną emisję reklamy z celem konwersja, rekomendujemy przeznaczenie min. 5 000 zł budżetu.
źródło: TikTok Business
Reklama na TikToku cena
Finalny koszt zależy także od branży, rozpoznawalności brandu, dobrze przygotowanych kreacji reklamowych, czy wdrożonego TikTok Pixel. Aby dowiedzieć się więcej, poznać estymację wyników i potencjalnych sprzedaży, a także ile kosztuje reklama na TikToku, napisz do nas. Umówimy się na bezpłatną rozmowę, w ramach której bliżej poznamy Ciebie, Twoją markę oraz Twoje oczekiwania. Następnie przygotujemy media plan i omówimy konkretne szczegóły działania.
@viraltalkagency Zyskaj 80% więcej konwersji i 16% więcej wyświetleń reklamy 🤯 Poznaj 6 składników udanej kreacji 🔥 #reklamanatiktoku #tiktokads #tiktokagency #marketingnatiktoku #marketingdigital #socialmediaads #socialmediamarketing #tikoktips