Skip links

Jak nagrać TikToka dla firmy

Jak nagrać TikToka dla firmy. Praktyczne wskazówki dla efektywnych treści wideo

TikTok dzięki personalizowanym wideo zapewnia rozrywkę handlową, na podstawie preferencji i zainteresowań użytkowników. Na TikToku marki mogą tworzyć angażujące doświadczenia konsumenckie, dzięki którym zakupy stają się ekscytujące i interaktywne. Dlatego jeśli jeszcze Twojej marki nie ma na TikToku czas to zmienić! Sprawdź jak nagrać TikToka i rozpocząć swoją obecność na tej platformie.

Zanim zaczniesz nagrywać swojego pierwszego TikToka

Zastanów się w jaki sposób chcesz pokazać swoją markę użytkownikom. Zastanów się nad grupą docelową, a także celem, jaki chcesz osiągnąć na tej platformie. Wideo powinno docierać do osób zainteresowanych konkretną tematyką, być krótkie, angażujące i przede wszystkim ciekawe. Warto dodać do niego napisy oraz wykorzystać znane trendy.

Tip 1 Na TikToku od razu przechodzimy do konkretów. Pierwsze kilka sekund to wstęp odpowiadający na problem, jak w poniższym wideo. Opis filmu również powinien być krótki, a użyte #hashtagi dobrze dopasowane. Dlaczego? Jeżeli Twój film dotyczy ćwiczeń to wykorzystując #fitness, #fitnessworkout zamiast #beautifulgirl masz większą szansę dotrzeć do osób, które będą naprawdę zainteresowane Twoimi treściami.

 

@jujusheikh

Reply to @jamievacca workouts on @cloudninecollective 🥰☁️🤎 #pilatestok #pilatesgirl #beginnerpilates #beginnerworkout #fitnesstips #wellnesstips #fittok

♬ Vegas (From the Original Motion Picture Soundtrack ELVIS) – Doja Cat

 

Tip 2 Podczas tworzenia filmów na TikToka zwróć uwagę, że niektóre elementy Twojego wideo mogą być zakrywane przez interaktywne przyciski i informacje na ekranie. W aplikacji po prawej stronie znajdują się przyciski polubienia, komentarza, udostępniania oraz obracający się talerz z muzyką, podczas gdy na dole ekranu widoczne są opis i nazwa użytkownika. Aby uniknąć zasłonięcia istotnych elementów Twoich treści wideo, warto umieścić najważniejsze elementy w centrum kadru. Dzięki temu masz pewność, że będą one widoczne dla wszystkich odbiorców, niezależnie od urządzenia, na którym oglądają.

Jak nagrać TikToka – przygotuj się

Przed nakręceniem wideo zainspiruj się. Zobacz, jak użytkownicy lub inne marki prezentują się w sieci, a także z jakiej muzyki korzystają. Zaplanuj swoje posty z wyprzedzeniem! Rozpisz pomysły, a także zaopatrz się w sprzęt. Lampa pierścieniowa i mikrofon krawatowy na początek wystarczą ;). Sprawdź co mają do zaoferowania aplikacje do montażu, np. CupCut. Nagraj wideo z wyprzedzeniem – kilka kilkusekundowych urywek wystarczy do finalnego montażu. I przede wszystkim… zapomnij o bezpośredniej sprzedaży! Użytkownicy TikToka chętniej utożsamiają się z markami, które są autentyczne i które mają pomysł na siebie.

Jak nagrać TikToka – przewodnik krok po kroku

Jeśli jesteś zupełnie nowy musisz najpierw założyć na TikToku konto dla firmy.  Jeśli już takie konto posiadasz możesz zabrać się za nagranie swojego pierwszego filmiku.

🎵 Krok 1: Otwórz aplikację i kliknij przycisk plusa na dole ekranu, który przeniesie Cię do tworzenia wideo. Wideo możesz dodać bezpośrednio z biblioteki – przycisk „Prześlij” w prawym dolnym rogu ekranu. Zdając się na montaż proponowany przez aplikację możesz wybrać kilka następujących po sobie filmików. Lub wybrać zmontowane uprzednio przez Ciebie w polecanej przez TikToka aplikacji CupCut.

🎵 Krok 2: Zdecyduj, jak długi będzie Twój film – dostępne są 3 możliwości: 15 sekund, 60 sekund lub 3 minuty.

🎵 Krok 3: Dodaj dźwięk. TikTok proponuje wiele piosenek, sprawdź, która najlepiej wpasuje się nastrojem w tematykę Twojego wideo.

🎵 Krok 4: Jeśli chcesz możesz skorzystać z gotowych motywów TikToka, kliknij przycisk „Efekty”.

🎵 Krok 5: Zacznij nagrywać wideo. Wykorzystaj storytelling opowiadając ciekawą historię, lub pokazując jak wygląda Twój dzień. Możesz też nagrać przepis na ulubione danie lub zatańczyć do wybranej muzyki. 

🎵 Krok 6: W zależności od potrzeb: użyj filtrów, zmień prędkość wideo lub wycisz dźwięk. Dodatkowe ustawienia znajdują się na pasku bocznym (po prawej stronie) i są niezwykle proste w użyciu. Wystarczy, że klikniesz w odpowiednią ikonę, a ona przeniesie Cię do modyfikacji.

🎵 Krok 7: Po zakończeniu nagrywania kliknij przycisk „Dalej”. Zapisz swojego TikToka w wersjach roboczych lub od razu opublikuj. Pamiętaj, że możesz zdecydować dla kogo będzie widoczny Twój film – skorzystaj z ustawień prywatności. Następnie dodaj opis, hashtagi i ustaw ciekawą miniaturę!

Twój pierwszy TikTok jest już gotowy! TikTok oferuje wiele możliwości kreatywnego spędzania czasu i radości z efektów własnej pracy podczas nagrywania wideo. Każdy Twój film sprawi, że nabierzesz płynności w nagrywaniu i więcej pewności siebie.

Kiedy już wiesz jak nagrać TikToka, pamiętaj o aktywnym prowadzeniu konta

Tworzenie pierwszego TikToka dla firmy może być ekscytującym krokiem w budowaniu obecności w mediach społecznościowych. W artykule omówiliśmy krok po kroku, jak nagrywać swój pierwszy TikTok dla firmy. Zacznij od zrozumienia swojej grupy docelowej i celów kampanii, a następnie zaplanuj treść, która angażuje i przyciąga uwagę. Pamiętaj o dopasowaniu formatu i długości filmu do wymagań TikToka. Wybierz odpowiednią muzykę, twórz atrakcyjne wizualnie ujęcia i przyciągający opis. Nie zapomnij o wykorzystaniu funkcji interaktywnych, takich jak efekty specjalne.

Kiedy opublikujesz już swoje pierwsze treści pamiętaj, aby zarządzać komentarzami na TikToku i prowadzić aktywny dialog z odbiorcami.

Na koniec, pamiętaj też o możliwościach wypromowaniu swojego TikToka reklamą i monitorowaniu wyników, aby dostosować swoją strategię na przyszłe działania. Z tymi krokami, jesteś gotowy, aby rozpocząć swoją przygodę na TikToku i skutecznie promować swoją firmę.

 

Więcej o tym, jak sprzedawać na TikToku przeczytasz w naszym darmowym e-booku.


Reklama na TikToku. Wprwadzenie BLOG Viral Talk