Skip links

Jak nagrać TikToka

Jak nagrać TikToka

TikTok dzięki personalizowanym video zapewnia rozrywkę handlową, na podstawie preferencji i zainteresowań użytkowników. Na TikToku marki mogą tworzyć angażujące doświadczenia konsumenckie, dzięki którym zakupy stają się ekscytujące i interaktywne. Dlatego jeśli jeszcze Twojej marki nie ma na TikToku czas to zmienić! Sprawdź jak nagrać TikToka i rozpocząć swoją obecność na tej platformie.

Zanim jednak zaczniesz na ślepo tworzyć video, zastanów się, jak chcesz pokazać swoją markę użytkownikom. Zastanów się nad formą video, grupą docelową, a także celem, jaki chcesz osiągnąć na tej platformie. Video powinno docierać do osób zainteresowanych konkretną tematyką, być krótkie, angażujące i przede wszystkim ciekawe. Warto dodać do niego napisy oraz wykorzystać znany trend. Na TikToku od razu przechodzimy do konkretów. Pierwsze kilka sekund to wstęp odpowiadający na problem, jak w poniższym video. Opis filmu również powinien być krótki, a użyte #hashtagi dobrze dopasowane. Dlaczego? Jeżeli Twój film dotyczy ćwiczeń to wykorzystując #fitness, #fitnessworkout zamiast #beautifulgirl masz większą szansę dotrzeć do osób, które będą naprawdę zainteresowane Twoimi treściami.

@jujusheikh

Reply to @jamievacca workouts on @cloudninecollective 🥰☁️🤎 #pilatestok #pilatesgirl #beginnerpilates #beginnerworkout #fitnesstips #wellnesstips #fittok

♬ Vegas (From the Original Motion Picture Soundtrack ELVIS) – Doja Cat

Jak nagrać TikToka?

Jeśli jesteś zupełnie nowy musisz najpierw pobrać aplikację ze sklepu, a następnie stworzyć konto. Nadać mu nazwę, zdjęcie profilowe, krótkie bio, a także status konta biznesowego. Konto biznesowe umożliwia uruchomienie reklam Spark Ads. Minus? Nie są na nim dostępne dźwięki do użytku komercyjnego.

🎵 Krok 1: Otwórz aplikację i kliknij przycisk plusa na dole ekranu, który przeniesie Cię do tworzenia video.

Video możesz dodać bezpośrednio z biblioteki – przycisk „Prześlij” w prawym dolnym rogu ekranu. Zdając się na montaż proponowany przez aplikację możesz wybrać kilka następujących po sobie filmików. Lub wybrać zmontowane uprzednio przez Ciebie w polecanej przez TikToka aplikacji CupCut.

🎵 Krok 2: Zdecyduj, jak długi będzie Twój film – dostępne są 3 możliwości: 15 sekund, 60 sekund lub 3 minuty.

🎵 Krok 3: Dodaj dźwięk. TikTok proponuje wiele ścieżek, sprawdź, która najlepiej wpasuje się w Twoje video.

🎵 Krok 4: Jeśli chcesz możesz skorzystać z gotowych motywów TikToka, klikając przycisk „Efekty”.

Jak nagrać TikToka_Viral Talk Agencja Marketingowa TikTok Ads (1)

🎵 Krok 5: Zacznij nagrywać video. Opowiedz ciekawą historię, pokaż jak wygląda Twój dzień. Możesz też nagrać przepis na ulubione danie lub zatańczyć do wybranej muzyki.

🎵 Krok 6: W zależności od potrzeb: użyj filtrów, zmień prędkość video lub wycisz dźwięk. Dodatkowe ustawienia znajdują się na pasku bocznym (po prawej stronie) i są niezwykle proste w użyciu. Wystarczy, że klikniesz w odpowiednią ikonę, a ona przeniesie Cię do modyfikacji.

🎵 Krok 7: Po zakończeniu nagrywania kliknij przycisk „Dalej”. Zapisz swojego TikToka w wersjach roboczych lub od razu opublikuj. Pamiętaj, że możesz zdecydować dla kogo będzie widoczny Twój film – skorzystaj z ustawień prywatności. Następnie dodaj opis, hashtagi i ustaw ciekawą miniaturę!

Twój pierwszy TikTok jest już gotowy. TikTok oferuje wiele możliwości kreatywnego spędzania czasu i radości z efektów własnej pracy podczas nagrywania video. Każdy Twój film sprawi, że nabierzesz płynności w nagrywaniu i więcej pewności siebie.

Jak nagrać TikToka – Tip od ViralTalk

Zwróć uwagę że w filmach na TikToku content często zakrywają przyciski po prawej stronie (polubienie, komentarz, udostępnienie, obracający się talerz z muzyką). Ponadto dół ekranu zakryty jest opisem oraz nazwą użytkownika. Dobrą praktyką jest umieszczenie najważniejszych elementów video w centrum. Dzięki temu masz pewność, że będą one widoczne dla wszystkich i na każdym urządzeniu.

Przed nakręceniem video zainspiruj się. Zobacz, jak użytkownicy lub inne marki prezentują się w sieci, a także z jakiej muzyki korzystają. Zaplanuj swoje posty z wyprzedzeniem! Rozpisz pomysły na kartce, a także zaopatrz się w sprzęt. Statyw i dobra lampa na początek wystarczą ;). Sprawdź co mają do zaoferowania aplikacje do montażu, np. CupCut. Nagraj video z wyprzedzeniem – kilka kilkusekundowych urywek wystarczy do finalnego montażu. I przede wszystkim… zapomnij o bezpośredniej sprzedaży! Użytkownicy TikToka chętniej utożsamiają się z markami, które są autentyczne i które mają pomysł na siebie. Więcej o tym, jak sprzedawać na TikToku przeczytasz w naszym darmowym e-booku.


Reklama na TikToku. Wprwadzenie BLOG Viral Talk