Skip links
Reklama na TikToku. Wprowadzenie _Viral Talk BLOG

TikTok z uwagi na ogromne zasięgi stał się atrakcyjną platformą dla reklamodawców, dzięki której mogą emitować reklamy już od 200 zł dziennie, korzystać z wielu dostępnych formatów reklamowych, a także uzyskać wysoki ROAS. 

Jeśli zatem zastanawiasz się jeszcze czy rozpocząć działania reklamowe w tym popularnym medium, to wniosek nasuwa się sam: zacznij testować reklamę na TikToku już teraz i optymalizuj wyniki, aby budować przewagę konkurencyjną w tym kanale.

Dlaczego warto reklamować się na TikToku

TikTok jest stosunkowo nowym kanałem społecznościowym, kórego konkurencja i stawki są znacznie niższe niż w przypadku popularnego konkurenta. Ponadto staje się doskonałą okazją do poszerzenia grupy odbiorców i trafienia do młodszego pokolenia. To także okazja do przedstawienia marki w bardziej przyjazny, otwarty i przede wszystkim kreatywny sposób.

Jak zacząć płatne działania na TikToku

Rozpoczęcie działań marketingowych nie wymaga tworzenia od podstaw profilu organicznego na TikToku, ponieważ ruch z reklam może zostać bezpośrednio przekierowany na stronę produktową. Jednakże należy pamiętać, że utworzenie, a także regularne prowadzenie konta organicznego, znacznie zwiększa zasięg, buduje obecność marki na TikToku, a także umożliwia zastosowanie więcej form promocji, w tym Spark Ads (promowanie filmów już opublikowanych na kanale). Ponadto konto organiczne pomaga w zatrzymaniu nowych użytkowników na dłużej i zwiększa ich zaangażowanie.

Reklama na TikToku. Wprwadzenie BLOG Viral Talk

Cele kampanii reklamowych

Wybór formatu reklamowego i ustalenie budżetu poprzedzają cele kampanii reklamowej, które dzielimy na:

🎵 Zasięg – wyświetlenia reklamy maksymalnej liczbie osób.

🎵 Ruch – przekierowanie użytkowników z reklamy na landing page lub do aplikacji.

🎵 Interakcje – odwiedziny i obserwacje profilu marki na TikToku.

🎵 Obejrzenia video – maksymalizacja użytkowników, którzy obejrzą reklamę video.

🎵 Leady – zbieranie kontaktów dla biznesu.

🎵 Instalacje aplikacji – pozyskanie użytkowników, którzy zainstalują aplikację.

🎵 Konwersje – uzyskanie maksymalnej ilości pożądanych akcji na stronie.

Cele te mają za zadanie dotarcia do jak największej ilości użytkowników skłonnych do zakupu, a także korzystania z produktów i usług, czy poszukiwania informacji o marce.

Model aukcyjny

Zakup reklamy na TikToku wiąże się z wyborem modelu aukcyjnego lub modelu rezerwacyjnego. Pierwszy z nich nastawiony jest na podstawowe cele, takie jak przekierowanie na landing page (najczęściej jest to strona produktowa), zasięg, wyświetlenia czy konwersje. Znany już reklamodawcom model aukcyjny opiera się na reklamach In-Feed z dźwiękiem trwających od 5 do 60 sekund. Dlaczego In-Feed? Ponieważ video pojawia się użytkownikom w sekcji “Dla Ciebie”. W porównaniu do konkurentów TikTok również rozlicza reklamy według stawek:

💲 CPC (ang. Cost Per Click, koszt kliknięcia) – stawka, którą reklamodawca płaci za każde kliknięcie w reklamę. Koszt pozyskania użytkownika ustalany jest na bieżąco i wynika z aukcji pomiędzy użytkownikami.

💲 oCPC – z góry ustalana stawka, którą chce zapłacić reklamodawca za pozyskanie użytkownika. Strategia ta wynika z CPA (ang. Cost Per Action).

💲 CPM (ang. Cost Per 1000 Impressions, koszt tysiąca wyświetleń) – określona stawka za wyświetlenie 1000 reklam w określonych i wcześniej wybranych miejscach.

💲 oCPM – startegi ustalania stawek nastawiona głównie na konwersje i instalacje aplikacji.

💲 CPV (ang. Cost Per View) – stawka za 1000 wyświetleń 6-sekundowej lub 2-sekundowej reklamy.

Reklama na TikToku. Wprwadzenie BLOG Viral Talk (1)

Model rezerwacyjny

Model rezerwacyjny wymaga rezerwacji przestrzeni reklamowej dla danego brandu ( w przypadku TopView, One Day Max czy Brand Takover tylko jedna marka może korzystać z tych formatów w tym samym czasie). Z modelem tym wiążą się znacznie wyższe nakłady finansowe, czasowe i przede wszystkim odpowiednie zaplanowanie działań marketingowych.

💲 TopView – format reklamowy, który widoczny jest zaraz po otwarciu aplikacji na pełnym ekranie urządzenia mobilnego, dając możliwość zobaczenia reklamy przez każdego użytkownika, który w konkretnym, zarezerwaowanym przez reklamodawcę dniu otworzy aplikację. Format ten klasyfikowany jest jako premium, trwa 24-godziny, zaś sama reklama jest klikalna, z włączonym dźwiękiem i trwająca od 5 do 60 sekund.

💲 Brand Takeover – podobnie do poprzednika TopView, Brand Takeover również gwarantuje 100% widoczność przez 24-godziny zaraz po otwarciu aplikacji. Jedyna różnica polega na kreacji, może być ona statyczna lub dynamiczna trwająca od 3 do 5 sekund. Ponadto wybrany format reklamowy pozwala na przekierowanie użytkownika z reklamy do zewnętrznych stron docelowych.

💲 Brand Premium – format reklamowy z wyeksponowanym CTA (ang. Call To Action) zachęcającym do działania. Reklama wyświetla się w sekcji “Dla Ciebie” trwa od 5 do 60 sekund, zawiera włączony dźwięk oraz auto play, a także umożliwia ustawienie targetowania czy dodania przekierowań do wewnętrznych lub zewnętrznych stron docelowych.

💲 #Hashtagchallenge – unikatowy format reklamowy, najbaradziej popularny i kreatywny, którego czas trwania wynosi 6 dni, podczas których użytkownicy zachęcani są do brania udziału w wyzwaniu tworzonym przez markę. Kampania reklamowa wspierana jest innymi pozostałymi formatami reklamowymi, takimi jak In-Feed Ads czy TopView Lite. Challenge, wyzwanie stworzone przez reklamodawcę zawsze oznaczone jest specjalnym hashtagiem – pozwala to na wejście w interakcję z marką oraz skorzystanie z ogromnych zasięgów.

💲 One Day Max – format reklamowy zawierający pełnoekranowe video z włączonym autoplay i dźwiękiem. Reklama trwająca 24-godziny pojawia się po 5-7 filmikach w scrollowanym feedzie i trwa od 5 do 60 sekund. Tak, jak w przypadku TopView czy Brand Takeover format One Day Max również zapewnia 100% widoczności, ponieważ w danym dniu tylko jednak marka może korzystać w wybranego przez siebie formatu w tym samym czasie.

💲 Branded Effects – format reklamowy, który zaraz po popularnym #Hashtagchallenge wymaga kreatywności od reklamodawcy, co przekłada się na pozytywne budowanie wizerunku wśród użytkowników, ich zaktywizowania czy zaangażowania. Format zawiera możliwość umieszczenia CTA (ang. Call To Action) czy kodu QR, a także nałożenia interaktywnych efektów i nakładek 2D, 3D, AR. 

Jak możemy Ci pomóc?

TikTok oferuje wiele form promocji dopasowanych do konkretnych celów biznesowych marek, a także wiele formatów reklamowych, począwszy od wspomnianego Spark Ads, a skończywszy na formatach rezerwacyjnych klasyfikowanych, jako premium. W Viral Talk pomożemy Ci efektywnie zarządzać budżetem reklamowym, dobrać odpowiednie cele biznesowe, przygotować dopasowane do formatów kreacje video oraz przygotować strategię komunikacyjną na TikToku.

Spróbuj reklamy na TikToku

Skorzystaj z niskiego progu wejścia, mniejszej konkurencji i nowej grupy docelowej. Umów się na bezpłatne spotkanie. Dostępne terminy spotkań.

Leave a comment